pátek 21. prosince 2012

Variace na linecké cukroví

A je to tady. Vánoce a spoustu cukroví. Na blozích se to sladkým jen hemží a jen při pohledu na ty dobroty se mi sbíhají sliny. Odmítám už číst každý recept na toto téma, protože bych to všechno chtěla upéct a pak by pode mnou praskla digitální váha :-(.

No ale tohle cukrovíčko jsem si nemohla nechat ujít. Recept jsem objevila u Ivy z blogu Babčiny recepty. Je to jednoduché, ale efektní. Linecké jsem použila svoje, ale jestli máte vlastní oblíbené, se kterým máte zkušenosti, udělejte svoje.


250 g másla, 120 g cukru moučky, 350 g hladké mouky, 1 vejce, 1 žloutek, citronová kůra a vanilkový cukr, trochu kakaa

Všechny suroviny smícháme dohromady a necháme odležet. Pětinu těsta si odložíme stranou a do něj zapracujeme kakao. Výválíme a radýlkem nakrájíme pásky.

Světlé těsto také vyválíme a na něj pokládáme tmavé pásy asi 1 cm od sebe nebo jak se vám to bude hodit. Tmavé těsto zatlačíme do světlého a ještě přejedeme válečkem.

Potom vykrajujeme různé tvary. Ze zbylého těsta uděláme strakaté cukroví.

                                                            

Zdroj:
http://babciny-recepty.blog.cz/

4 komentáře:

  1. Ale aké pekné cukrovinky...:) Inšpirujem sa pri najbližšom pečení. Krásne Vianoce.

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, krásné linecké. Parádní nápad, ještě jsem to nikde neviděla. Na příští Vánoce to musím taky vyzkoušet nebo třeba i dřív bude příležitost :-)
    Hezké Vánoce Tobě i celé Tvojí rodině!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kivi, děkuji. Taky mě to letos zaujalo.

      Tobě i Tvé rodině také přeji krásné a pohodové Vánoce a rozzářená dětská očička u stromečku.

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF