neděle 9. prosince 2012

Perníčkování a pusinkování

Blíží se Vánoce a to opravdu mílovými kroky a já ještě nemám nic napečeno kromě perníčků, které se snědly dřív, než byste řekli Mikuláš.

Když jsem pekla perníčky letos poprvé, do těsta jsem přidala i kakao a perníčky byly jak kámen (ale za dva dny byly měkké). Tak jsem kakao vynechala a perníčky byly měkkoučké.

Na řadu přišlo zdobení. Po předchozí zkušenosti už jsem byla nachystaná a připravená, ale zase mě zradila technika. Žádnou další tenkou zdobičku jsem už neměla, tak jsem zdobila tlustější a protože mi zbylo hodně polevy a malé perníčky už jsem zdobit nechtěla, přišly na řadu pusinky.


400 g hladké mouky, 150 g cukru moučka, 100 g Hery, 2 vejce, 4 lžíce medu, 1/2 kypřícího prášku do perníku, perníkové koření, 50 g mletých ořechů, 1 lžíce kakaa
Bílková poleva: 2 bílky, cukr moučka dle potřeby, citronová šťáva

Smícháme dohromady všechny suroviny kromě Hery. Pak vše vysypeme na pracovní desku, přidáme změklé máslo a vytvoříme hladké těsto, které dáme do lednice odpočinout. Můžeme nechat odležet i přes noc.

Těsto pak na pomoučněné desce vyválíme a vykrajujeme různé tvary.

Zdobíme bílkovou polevou, kterou si připravíme tak, že bílka vyšleháme nad párou a postupně přidáme moučkový cukr.


A tady jsou ty pusinky:


Troubu si rozpálíme na 190°C, vložíme plech s pusinkami a troubu vypneme. Pusinky se budou sušit samy a nemusíme hlídat čas. Nejlépe se to dělá přes noc.

6 komentářů:

  1. Poprvé? Vypadají skvěle! Nevím sice jestli tak i chutnají, ale vsadím se že jsou skvělé! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Marti přeji krásné pečení, perníčků není nikdy dost, a všechny jsou výborné a voňavé, navodí tu pravou vániční atmosféru...:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Každý peče cukroví a my ještě ne. Pusinky jsem neměla už dlouho.

    OdpovědětVymazat
  4. zlate pernicky si napiekla! aj ja ich mam po sobote uz za sebou, ale tiez su ako kamen (dufam, ze zmaknu, lebo som ich robila prvykrat)... inak skvely tip na vyuzitie polevy, mna to vobec nenapadlo a polevu som nastastie mohla vyuzit inac - kedze v sobotu piekla pernicky aj moja svokra, tak som jej svoju polevu dala a tak dozdobila zvyskom pernicky aj ona :)

    OdpovědětVymazat
  5. My jsme zkoušeli loni perníčky, ale moc se nám nepovedly, bohužel nejsem moc šikulka na zdobení ani :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Marti, máš nádherné pusinky. :-))

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF