čtvrtek 29. listopadu 2012

The Daring Bakers November Challenge: Twelve Days of Cookies

S listopadovou výzvou jsem hodně otálela. Nebylo moc času, potřebovala jsem péct něco jiného, pak nebyla chuť, takže jsem si říkala, že to tentokrát vynechám. Nakonec mi to nedalo a upekla perníčky, které mám moc ráda.

Vyzyvatelkou byla Peta z blogu Peta Eats, která nám nabídla dvanáct druhů cukroví. Docela mě navnadila na tři druhy, které určitě někdy vyzkouším. V nabídce měla také perníčky. Využila jsem receptu, který mám napsaný ve své kuchařce a šla do toho.

PERNÍČKY
Podle receptu by měly být perníčky měkké hned po upečení, ale poprvé se mi stalo, že byly tvrdé jak kámen. Ale spravila to poleva, takže perníčky byly na druhý den krásně měkké. A ty, které jsem nezdobila, by taky změkly, kdyby se nesnědly. 

Ale upeču znovu, protože se blíží Mikuláš a to se nese ve znamení perníčků. Tentokrát zdobit už nebudu, i když ty zdobené se prostě snědly dříve než ty nezdobené (záhada). Je na to potřeba pevné ruka, ale ta mi bohužel chyběla, takže perníčky jsou takové roztřesené a na to opravdu nemám nervy. 



400 g hladké mouky, 150 g cukru moučka, 100 g Hery, 2 vejce, 4 lžíce medu, 1/2 kypřícího prášku do perníku, perníkové koření, 50 g mletých ořechů, 1 lžíce kakaa
Bílková poleva: 2 bílky, cukr moučka dle potřeby

Smícháme dohromady všechny suroviny kromě Hery. Pak vše vysypeme na pracovní desku, přidáme změklé máslo a vytvoříme hladké těsto, které dáme do lednice odpočinout. Můžeme nechat odležet i přes noc.

Těsto pak na pomoučněné desce vyválíme a vykrajujeme různé tvary.

Zdobíme bílkovou polevou, kterou si připravíme tak, že bílka vyšleháme nad párou a postupně přidáme moučkový cukr.




4 komentáře:

  1. teda Marti, Ty pečeš o sto šest! :-) Žádnou výzvu nevynecháš :-) Perníčky musí být určitě moc dobré a děti si pochutnají :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi, nepeču o sto šest, to si nechávám na Vánoce, teď to byla malá generálka :-). Výzvu už jsem několikrát vynechala - právě z časových důvodů.

      Vymazat
  2. Perníčky máš pěkné. Zdobení chce praxi. Na první pokus je to fajn. :-))

    OdpovědětVymazat
  3. U nás doma nesmú perníčky na Vianoce chýbať, upiecť ich upečiem ale to zdobenie....:) buď ostanú len tak alebo ich zdobí dcéra keď má čas a chuť...tebe sa podarili...***

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF