čtvrtek 8. listopadu 2012

Dýňovo-čokoládový cheesecake

Můj první cheesecake. A myslím, že se mi povedl. Trochu mi vadí nahořklá chuť čokolády na vaření, ale s tím se dělat nic nedá. Příště bude čokoláda mléčná :-).

Pátrala jsem všude možně po nějakém jednoduchém koláči. Bylo jich opravdu hodně, ale nakonec jsem zvolila tuto variatnu. Našla jsem ji v časopisu Albert z listopadu 2011. Můžu říct, že výsledek se naprosto shoduje s fotografií v magazínu.

Přiznám se, že dýňové pyré jsem nedělala, ale použila jsem zmražené pyré z polévky, kterou jsem dělala nedávno. Také se přiznám, že nevím, jak měl správně vypadat sušenkový základ, tak jsem to udělala podle oka.


2 balení čokoládových věnečků, 4 lžíce změklého másla + podle potřeby
Náplň: 250 g mascarpone, 150 g krupicového cukru, 250 - 300 g dýňového pyré, 3 vejce, 3 lžíce polohrubé mouky, 1 lžička dýňového koření, 120 g čokolády na vaření

Nejdříve si uděláme dýňové pyré: na uvedené množství nakrájíme dýi o váze 500 g na měsíčky, dáme je na plech a lehce zakápneme olejem. Pečeme na 180°C asi půl hodiny. Změklou dýni pak rozmixujeme do hladkého krému.

Další věc je, že si nachystáme dýňové koření: na 1 lžičku stačí smíchat půl lžičky mleté skořice, čtvrt lžičky mletého zázvoru, na špičku nože mletého hřebíčku a stejné množství muškátového oříšku.

Troubu předehřejem na 180°C. Pečicí formu vyložíme papírem.

V míse nadrtíme sušenky a smícháme je s máslem, pak sušenky natlačíme do formy do všech stran Nejlépe to jde prsty. Dáme zapéct do trouby asi na 12 -15 minut. 

Mezitím si rozmícháme sýr dohladka, přidáme cukr, dýňové pyré, vejce, mouku, koření a sůl. Necháme odpočinout.

čokoládu si rozpustíme nad párou a vmícháme asi 150 ml sýrové směsi. Zbylou směs nalijeme nalijeme do formy a čokoládovou směs lijeme cik-cak.

Dáme do trouby a pečeme asi 40 - 50 minut.

Zdroj:
časopis Albert 11/2011


9 komentářů:

  1. Ahoj Marti, u nás moc dýně nejdou. Tento koláč vypadá zajímavě a asi by vůbec nepoznali, že v něm dýně je. :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná by to tvoji strávníci nepoznali, přesto je tam dýňová chuť znát.

      Vymazat
  2. zajímavý recept, a pěkně to vypadá... ještě dýni a mohla bych ho zkusit:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  3. Tvůj cheesecake vypadá výborně, zítra budu poprvé péct dýni do nějaké buchty, tak jsem zvědavá, vůbec nevím, jak to v té buchtě asi chutná, místo sýru budu mít tvaroh :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás to taky byla premiéra - dýně v buchtě. Ale dýňování ještě u nás nekončí...

      Vymazat
  4. Hmmm kreativní a určitě moooc dobré, jsi šikula

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF