čtvrtek 27. září 2012

Vrutické vlny

Tyhle vynikající řezy jsem dělala manželovi do práce k jeho narozeninám. Nečekala jsem, že se mi podaří je upéct, když jsem viděla, jak je těsto husté a špatně se s ním pracuje. Ale výsledek mě nakonec velice překvapil.


250 g Hery, 180 g moučkového cukru, 5 vajec, 300 g hladké mouky, 1 prášek do pečiva, 2 lžíce kakaa, 150 ml mléka, broskve/meruňky.
Krém: 2 vanilkové pudinky, 100 g krupicového cukru, 500 ml mléka, 200 g másla

Máslo vyšleháme spolu s cukrem, pak přidáme pět žloutků, které vyšleháme do pěny. Nakonec střídavě vmícháme mouku s kypřícím práškem do pečiva a ušlehané bílky. Podle potřeby těsto můžeme zředit mlékem, aby nebylo moc husté ani moc řídké.

Polovinu hmoty dáme na plech s vyšším okrajem. Na toto těsto pak dáme okapané ovoce důlky nahoru. Do zbývajícího těsta přidáme kakao a pomocí lžíce dáváme těsto na broskve. Těsto trochu po meruňkách rozetřeme.

Plech dáme do trouby vyhřáté na 180°C a pečeme asi 30 minut. Necháme vychladnout.

Pudink smícháme s cukrem a uvaříme ho v mléce. Také ho necháme trochu vychladnout. Pudink pak tyčovým mixéreme rozšleháme a přidáme změklé máslo. Hotový krém rozetřeme rovnoměrně na plech a dáme do lednice.

Zdroj:
časopis Knihovnička Recepty - Nejlepší domácí řezy V.


2 komentáře:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF