sobota 29. září 2012

Dita P. - Dýňová polévka

Dostala jsem menší dýni Hokkaido. Už od začátku jsem věděla, že z ní udělám rizoto a polévku. Ale nevěděla jsem, jak to vše udělat. Nakonec jsem polévku uvařila podle Dity P. a její kuchařky. A spokojenost byla maximální. Jen manžel jen tak utrousil, že by tam mohly být nudle nebo aspoň krutony. Podle mě tam nudle nepatří a kdyby manžel ráno nesnědl poslední pečivo, tak jsem mohla trochu housky osmažit.


1/2 dýně Hokkaido, 3 lžíce oleje, 2 cibule, 1 l zeleninového vývaru, trochu zázvoru, sůl, pepř, petrželka

Dýni umyjeme, rozpůlíme a vydlabeme semínka. Pak ji nakrájíme na větší kousky. 

V hrnci na oleji osmažíme nadrobno nakrájenou cibuli, přidáme dýni, kterou také krátce osmahneme. Zalijeme vývarem, přidáme zázvor, osolíme, opepříme a vařime asi 30 minut, dokud není dýně měkká.

Tyčovým mixérem pak vše rozmixujeme dohladka. Polévku ještě chvíli prohřejeme, přidáme nasekanou petrželovou nať a můžeme podávat.

Zdroj:
Deník Dity P.

8 komentářů:

  1. Dýňová polévka je výborná, krásně jemná a sametová, mňam... :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chutnala nám všem, docela mě překvapilo, že byla tak jemná a slaďoučká.

      Vymazat
  2. Jojo dýňová polévka je super! Mohu jen doporučit :)

    OdpovědětVymazat
  3. do té se chci co nevidět vrhnout :) snad se mi povede jako tobě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, určitě se ti povede. Děkuji za návštěvu.

      Vymazat
  4. Je skoda, ze jsi nemela pecivo, opecene kosticky k tehle polevce pasuji moc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mě to hodně mrzelo, ale druhý den už kostičky byly. Teď mám ještě další dvě dýně, tak si už pohlídám, aby pečivo zůstalo. :-)

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF