sobota 8. září 2012

Cuketová buchta se zakysanou smetanou

Tenhle moučník jsem už dělala dřív, ale na blog se tehdy nedostal, protože jsem ho ještě neměla. Dnes jsem ho pekla podruhé a nezklamal mě. Těsto je nadýchané, vláčné a se zakysankou a marmeládou tvoří naprostou harmonii chuti. Dokonce i ty moje dvě holky si rády daly a to už je co říct. Tímto moc děkuji Ivulince.

Trochu jsem ubrala množství cukru a část jsem nahradila cukrem třtinovým, ale chuťově to pořád zůstalo stejné.


3 vejce, 200 g pískového cukru, 1 lžíce oleje, 400 g najemno nastrouhané cukety, 200 g polohrubé mouky, 150 g celozrnné hladké mouky, 1 prášek do pečiva, marmeláda (rybízová, višňová...), 2 zakysané smetany, 1 vanilkový cukr, 1 tyčinka Ledové kaštany, olej a hurbá mouka na plech 

Vejce ušleháme s cukrem a olejem do pěny. Pak přidáme očištěnou a jadýrek zbavenou cuketu, kterou  nastrouháme, cukr a mouku smíchanou s kypřícím práškem.

Těsto vlijeme na vymazaný a vysypaný hluboký  plech. Pečeme v předem vyhřáté troubě na 180°C asi 20 - 25 minut nebo dokud vpíchnuté špejle není suchá.

Koláč necháme vychladnout a pak potřeme marmeládou.

V misce si smícháme zakysané smetany s vanilkovým cukrem, natřeme na marmeládu a posypeme nahrubo nastrouhanými Ledovými kaštany nebo jinou čokoládovu tyčinkou.



Zdroj:
www.toprecepty.cz


2 komentáře:

  1. Přesně tento recept jsem nedávno pekla taky. Taky jsem si ho "mírně" poupravila a i přesto byl skvělý :D

    OdpovědětVymazat
  2. mňam ta vypadá nádherně. :-) Kdyby se ještě náhodou u nás na poli našla cuketa, tak ji určitě ještě vyzkouším. A pokud ne, tak ukládám na příští rok. :-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF