úterý 14. srpna 2012

Zadělávaný králík

Od kamarádky Marcelky jsem dostala králíka a protože jsem pro něj neměla okamžité uplatnění, skončil v mrazáku a čekal na správnou příležitost. Ta přišla o víkendu, kdy jsem dostala chuť na králíka.

Problém ani nebyl, jak ho uvařit, ale jak ho naporcovat!! Přiznám se, že jsem králíka v celku nikdy neměla, takže jsem dlouho bezradně stála a říkala si, jestli by nebylo lepší, kdybych se stala vegetariánem.

Nakonec jsem se do něho pustila. Hlava šla okamžitě pryč, i když vím, že se z ní dělají polévky, ale tohle u nás neklaplo. Pak to ostatní už problém nebyl, sice byl možná bylo lepší, kdybych měla ostřejší nářadí, ale i tak se to nakonec povedlo.

A recept? Ten jsem našla v novém čísle časopisu Kuchyně - Farmářské recepty.


1 králík, 1 květáku, 2 mrkve, 6 dl vody, 1 smetana na vaření, 60 g másla, 50 g hladké mouky, několik kuliček celého pepře, 5 kuliček nového koření, 1 bobkový list, špetka muškátového květu, sůl

Do hrnce nalijeme vodu, přidáme nové koření, pepř, bobkový list a sůl a povaříme. Králíka očistíme, naporcujeme na díly a dáme do studené vody na 15 minut. Pak ho vložíme do vařící vody s kořením a vaříme doměkka. Vývar přecedíme a odložíme stranou.

Mezitím všechnu zeleninu nakrájíme a uvaříme v osolené vodě do poloměkka.

V hrnci rozpustíme máslo, zasypeme ho moukou a připravíme si jíšku. Vlijeme vývar a povaříme. Pak přidáme smetanu a muškátový květ a zvolna vaříme.

Uvařené králičí maso obereme, nakrájíme na větší kousky a dáme je spolu se zeleninou do připravené omáčky a vaříme, až je zelenina měkká.

Na závěr podle chuti osolíme a podáváme s těstovinami, rýží nebo knedlíky.

Zdroj:
časopis Kuchyně 08/2012 - Farmářské recepty

1 komentář:

  1. zajac na kyslo dobre pripravený je delikatesa , podľa ingred. je aj tvoj recept delikatesou :-) robievam podobný :-))Hlavu aj ja vyhadzujem ale s trupu je vynikajúca vývarová polievka,,,pekný recept :-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF