neděle 17. června 2012

Dort se sněhovou čepicí

Tak tenhle drobeček málem skončil v odpadkovém koši. Nevím, kde se stala chyba, ale těsto mi uprostřed nechtělo ztuhnout a pořád bylo řídké. Nakonec jsem to vyřešila tak, že jsem dort rozkrájela, dala na plech s pečícím papírem a takhle rozporcované se to během 15 minut dopeklo.

Tenhle recept původně byl na klasický plech ne do dortové formy. Takže pokud mi poradíte, kde byla chyba, budu moc ráda.




500 g polohrubé mouky, 150 g cukru moučka, 250 g rozpuštěné Hery, 1 prášek do pečiva, 1 vanilkový cukr, 4 žloutky,  asi 1 dl mléka

Sněhová čepice: 4 bílky, 200 g krupicového cukru, 1 vanilkový pudink

Z uvedených surovin připravíme těsto a dáme je na vymazaný plech.

Z bílků ušleháme sníh. Nejdříve na nízký stupeň. Když bílky začínají tuhnout, zvýšíme otáčky a přisypeme cukr a vanilkový pudink a ještě chvíli šleháme na maximum.

Na připravené těsto dáme ušlehaný sníh, přidáme nakrájené hrušky (nebo jiné sezonní ovoce) a posypeme skořicí.

Nakonec dáme do trouby a pečeme tak dlouho, dokud se těsto nelepí na špejli.


5 komentářů:

  1. Vůbec nevím proč se to nedopeklo, ale nemůže to být tou rozpuštěnou herou? Většinou se dává tuk při pokojové teplotě, tak možná tím, ale to jen tak filozufuju. Hlavně, žes to zachránila a zákusek do toho koše nakonec neletěl :)

    OdpovědětVymazat
  2. Martinka nemáš napísaný postup cesta , ja často robievam že do cesta dávam olej alebo rozpustený tuk ešte sa mi našťastie nestalo to čo tebe . S tvojho popisu dedukujem že buď bola Hera príliš teplá alebo si ju vliala hneď celú a nie postupne primiešavala .Pomer surovín sedí , tak možno som sa trafila ak nie tak už naozaj neviem . Ale aj tak , tortičky vyzerá skvele . Ja so minule robila muffiny a zabudla som dať cukor ( však pri tých mojích deťoch :-)) ) a detúrence sa nevedeli dočkať , no to si ich mala vidieť pri prvom zahryznutí :-))) tak som potom s toho urobila kokosové guľky :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Asi, holky, budete mít pravdu. Heru jsem rozpouštěla v mikrovlnce a pak jsem ji tam nalila rovnou celou! Tohle se mi tedy stalo poprvé. Ale jsem už poučená. Díky.

    OdpovědětVymazat
  4. Marti, ale dort vypadá hezky. Já jsem zrovna teď nedávno zase nemohla dopéct tvarohovou bábovku a taky že nedopekla, pač po hodině a půl už jsem na to neměla nervy. :-) Mně se to nedopečení stává velmi často, když použiji do těsta tvaroh. Jinak tu zkušenost nemám, to víc neporadím...

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Marti, jestli by nebylo lépe těsto zapéct, potom dát sněhovou "čepici" s ovocem a pomalu dopéct. Opravdu nevím. :-D

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF