úterý 26. června 2012

Antonia Mačingová: Mrkvový perkelt

Na vitamíny jsem si připravila velice zajímavý recept. Našla jsem ho na českém Mimibazaru, ale jinak je z knihy od Antonie Mačingové Zhubněte jednou provždy. Zaujal mě, trochu jsem ubrala váhu mrkve, i tak toho bylo dost. Dceři jsem pak přichystala verzi s kuřecím masem. 


500 g mrkve, 1 cibule, trochu pórku, 2 řapíky celeru, 2 lžíce sojové omáčky, mletý kmín, pepř, sůl, olivový olej, kari, rozmarýn, 3 dl vody

Na pánvi osolíme olivový olej, přidáme nakrájenou cibuli, pórek, celer. Chvíli opékáme, pak přisypeme očištěnou mrkev, kterou nakrájíme na kolečka. Přidáme koření, sojovou omáčku a promícháme. Zalijeme vodou a dusíme pod pokličkou doměkka.  Ke konci vaření pokličku sundáme a vaříme, dokud se voda úplně neodpaří.


Zdroj:
kniha Antonia Mačingová: Zhubněte jednou provždy

8 komentářů:

  1. Mačingová dieta není pro každou :) ale já jsem to absolvovala podle stránky www.macingovadieta.eu a opravdu jsem shodila. Navíc jsem si spoustu věcí oblíbila a zařadila do svého jídelníčku (což je podle mě hlavní smysl diety, vyzkoušet něco nového a zdravého). No a tenhle mrkvový perkelt je super jídelíčko :)) jen teda s tím kuřecím masem, nevím nevím jak by to chutnalo, možná to zkusím. Díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, že Mačingová není pro všechny, určitě ne pro mou rodinu, protože ti jsou především masožraví a v této dietě je především upřednostněná zelenina, pokud se nemýlím (Mačingovou jsem moc nestudovala, takže se můžu mýlit).

      Verze s masem je opravdu dobrá.

      Vymazat
    2. To je tím, že se jedná o pročištění organismu. Proto tam není to maso Martino. Ono se správně říká - hloupému napověz, blbého trkni...

      Vymazat
    3. Ano, jedná se o očištění organismu, ale pro mou rodinu, která upřednostňuje maso, není to pravé ořechové.

      Vymazat
  2. ja som chlap a tak isto som skúsil dietu od mačingovej bolo to super cítil som sa dobre a plný energie , ale po mesieci niektore jedlá som už nemohol ani cítit. Chcel by som z dietou znova zacat ale bojím sa že tie jedlá už do úst nedám poradte mi prosím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milý Honzo, dietu od Mačingové jsem nedržela, protože mi až tak úplně nesedla. Zkusil jste třeba i jinou dietu?

      Vymazat
  3. Chcem zareagovať na príspevky. :-D Tento spôsob stravovania by mal byť nielen diétou-očisťovaním počas 28 dní, následne schodkovou metódou, či "semaforom". Ale, a to HLAVNE, dáva návod na stravovanie do budúcna, nafurt". Som za, aby sa najmä zásady 28 dní dodržali čo najpresnejšie,pozor - zásady! Aj keď rodina uprednostňuje mäso, čo na tom? Treba zložiť jedálny lístok s mäsom a zeleninou, dá sa to, avšak zelenina je základ, zelenina je život:-D. Sledujem, že mnohí vzdávate, či ste vzdali dodržovanie jej pravidiel už len z dôvodu, že sa jedlá zunovali, nechutia tak ako ste zvyknutí. Ani sa nedivím, že niektoré jedlá nemôžete po čase ani cítiť, keď mrkvový perkelt,prečo nie s ďalšou prílohou zo zeleniny-šalát napr. z rajčín, keď kalerábové cestoviny, tak so šalátom, nechápem, ako sa dajú zjesť cestoviny bez šalátovej prílohy-pri predstave sa dusím už teraz, keď hráškovú polievku, vyskúšajte do nej nie pesto, ale semienka-tekvicové, slnečnicové, namiesto uvedeného vajíčka, či syra, skúsiť bryndzu, žervé, mimochodom oveľa zdravšia varianta a tak by sa dalo pokračovať. Keď som sa zrovna minulý týždeň rozprávala s jednou "držiteľkou" tejto diéty, znova som sa stretla s názorom, že ona ju dodržiava úplne presne. Presne-otrocky dodržiavať tento režim nie je ľahké, resp. sa rýchlo preje. Samozrejme, že potom dôjde k zlyhaniu. Treba teda presne dodržiavať zásady tejto diéty, to áno, ale nie sa striktne držať predpisu jedál - dlho nevydržíte.

    OdpovědětVymazat
  4. Mačingová je výborná! Bohužel jsem líná si pro sebe připravovat její dobrůtky. Ale vždy, když se cítím být "zahnojená" (nevím, jak to slušně nazvat) a je mi těžko, nebo když přiberu nějaké to kilo, tak s vděkem začnu její detox. Je to opravdu něco úžasného, co dokáže změna stravy. A vůbec, některá jídla si občas dělám během roku, protože jsou úžasná! Třeba celerové hranolky, fazolové lusky se sýrem nebo vajíčkem, atd...
    Fakt upřímně doporučuji.
    Helena od Loun.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF