pondělí 14. května 2012

The Daring Cook's May 2012: Messieurs-Dames: Boeuf Bourguignon!

Květnová výzva bloggerky Fiby z blogu fabsfood mi připravila příjemné překvapení. Připravila pro nás velice zajímavý recept: Hovězí po burgundsku. Vybrala si recept od Julie Child. Byl moc zajímavý, ale já si vybrala jiný recept. Našla jsem ho opravdu jenom náhodou, když jsem listovala albertovskými časopisy. A v zářijovém čísle z roku 2009 tam byl. Není to sice Julia, ale hovězí se jenom rozplývalo na jazyku, lehká stopa po víně byla také vynikající A protože mám malé děti, udělala jsem pro ně i verzi bez vína..


750 g hovězího zadního, 2 cibule, 2 mrkve, 3 stroužky česneku, 350 ml červeného vína, svazek bylinek - petrželka, rozmarýn, tymián a bobkový list,  3 lžíce oleje, sůl, hovězí vývar podle potřeby, 50 g másla, 1 lžíce hladké mouky, 1 lžíce rajského protlaku

Maso nakrájíme na menší kousky a v míse ho smícháme s cibulí nakrájenou na hrubo, mrkví nakrájené na kolečka a česnekem nakrájeným na plátky. Zalijeme vínem, přidáme svazek bylin (přiznám se, že jsem bylinky neměla, ale dala jsem tam sušené koření) a necháme přes noc marinovat.

Potom maso se zeleninou necháme okapat. V hrnci rozpálíme olej a pak na něm zprudka maso a zeleninu osmahneme. Aby se nám maso nezačalo dusit, směs pořád mícháme. Potom osolíme, opepříme, přilijeme marinádu i bylinky a přiklopené dusíme 2,5 - 3 hodiny. Podle potřeby doléváme hovězí vývar.

Změklé máslo dáme do menší mističky, přidáme k němu mouku a prsty třeme dohladka. Pak vytvoříme dvě menší kuličky a těmi potom zahustíme guláš v momentě, kdy je maso měkké. 

Potom přidáme protlak a krátce povaříme.

Podává se s grahamovou bagetkou, my měli vařené brambory s mrkví.

Dětskou verzi jsem dělala naprosto identicky, jen jsem úplně vynechala víno. Maso se marinovalo v hovězím vývaru.


     


Zdroj:
časopis Albert 09/09

2 komentáře:

  1. Určitě výborné jídlo plné chuti,zařazuji do svých oblíbených :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na tenhle recept už mám taky pěkně dlouho spadeno, takže zbývá jen nakoupit suroviny a pustím se do toho ;-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF