čtvrtek 16. února 2012

Soja na způsob španělských ptáčků

Po dlouhé době jsme měli soju, ale co naplat, maso to prostě není. Obrázek sice nic moc, ale přesto to bylo moc dobré.


100 g sojového masa (plátky, kostky), základní marináda s 1 lžící hořčice, 2 lžíce oleje, 1 cibule, 1 stroužek česneku, 100 g měkkého salámu, 2 lžíce hladké mouky, 500 ml vody, 1- 2 lžíce hořčice do omáčky, 2 - 4 sterilované okurky, 2 natvrdo uvařená vejce, mletý pepř, sůl
Základní marináda: 600 ml vody, 1 bujonová kostka, 1 lžíce oleje, 1 cibule, 3 - 4 stroužky česneku, mletý pepř, 1/2 lžičky soli

Sojové maso povaříme asi 15 minut v základní marinádě ochucené hořčicí. Odstavíme a necháme půl hodiny bobtnat. Sojové maso scedíme, necháme okapat a marinádu již dále nepoužíváme

Na oleji zpěníme nadrobno nakrájenou cibuli, přidáme na plátky nakrájený česnek, scezené sojové maso a osmahneme. Vmícháme na kostky nakrájený salám, zaprášíme moukou, znovu osmahneme a zalijeme 500 ml vody. Doplníme hořčicí, okurkami a zvolna vaříme 15 - 30 minut. 

Sojové maso vyjmeme a omáčku rozmixujeme. Maso dáme zpět do omáčky, doplníme na plátky nakrájenými vejci, dochutíme nálevem z okurek, pepřem a osolíme. Podáváme s rýží nebo houskovými knedlíky.

Varianta II:
Na druhý den jsem jídlo ohřívala a přidala jsem tam 1 lžíci hořčice a asi 100 g mražené zeleniny, kterou jsem uvařila a přimíchala k soji.





Zdroj:
Velká domácí kuchařka

1 komentář:

  1. sojové maso mám ráda, věřím, že to byla dobrota. Doma bohužel soju neděláme, manžel sojové maso nesnáší a pro mě samotnou se mi to vařit nechce. Ale když jsme si ještě vařívaly s mamkou zdravější stravu, tak jsme občas dělaly špagety s boloňskou omáčkou - místo mletého masa sojové takové to na malinkaté kousíčky.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF