neděle 19. února 2012

Krémová brokolicová polévka

Jednou za čas mě chytne takový nápad, že můžeme mít někdy na oběd i něco zdravého. Nejdříve mě napadla kapusta, ale ta zmražená, kterou jsem měla v mrazáku, už svou barvou vyloženě odpuzovala, tak letěla do koše. V obchodě jsem nakoupila brokolici a rozhodla se, že bude brokolice. A jak dopadla? Olizovali jsme se všichni včetně manžela, který tvrdí, že brokolici opravdu nemusí. V originálním receptu je psaný jogurt, ale nakonec jsem zvolila smetanu.



1 cibule, 2 polévkové lžíce oleje, 1 brambora, 1 l zeleninového vývaru, 500 g brokolice, 200 ml smetany, sůl, pepř

Cibuli nakrájíme na kostičky a na oleji zpěníme. Bramboru nakrájíme na malé kousky a přidáme k cibuli. Zalijeme vývarem (nebo vodou, do které přidáme bujonovou kostku) a necháme vařit.

Brokolici rozdělíme na růžičky a stonky. Všechny stonky a polovinu růžiček dáme do vařící polévky a vaříme asi 20 minut. Pak do polévky vlijeme smetanu a vše rozmixujeme

Zbytek brokolice povaříme v lehce osolené vodě asi 1 - 2 minuty a před podáváním ji dáme do polévky nebo rovnou na talíř. Dosolíme a opepříme dle chuti. Do polévky můžeme přidat opečené kousky rohlíku nebo veky.

Zdroj:


6 komentářů:

  1. Martinko, tak tady nejsem určitě naposledy, ale poprvé ano. Máš to tu pěkné a polévečku z brokolice klidně můžu, ale né jako krém. Zda nakoukneš ke mě prosím tykání- ano?Miluš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miluško, děkuji za pochvalu. Dívala jsem se i na Tvůj blog a musím říct, že máš moc šikovné ruce.

      Vymazat
    2. Brokolicovou polévku já nerad. Mám rád klasické vývary :) Hlavně maso, jsem prostě typický chlap. Udělal jsem teď ženě radost a nechal udělat kuchyni, kterou si dlouho přála. Kdyby měl někdo další zájem, určitě stojí za zmínku http://www.ci-kuchyne.cz/

      Vymazat
  2. polévka vypadá moc dobře, já bych si ji dala hned. Škoda že manžel na tu brokolici tolik není, ne že by ji nesnědl, ale moc si nepochutná. Ale stejně mu ji zkusím někdy zas udělat, a taková polévka by mu třeba šla a už máme konečně zpět vyreklamovaný ruční mixér, tak už by to i šlo. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Dnes jsem ji zkusila udělat a je výborná. Děkuji za recept:-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF