pátek 10. února 2012

Česnekoví šneci se sýrem

Honila mě mlsná (jako obvykle) a tenhle recept jsem našla na facebooku (kde jinde, že?) Ale originál receptu je tady. Když byli šneci v troubě, tak krásně česnekově voněli. Cítila jsem to i přes rýmu, která mě trápí už několik dní.


500 g hladké ,mouky, 1 lžička cukru, 1 lžička soli, 50 ml oleje, 1 kostka droždí, 300 - 350 ml mléka, 
Nádivka: 125 g Hery, 1 palička česneku, 1 lžička soli, 1/2 lžičky mleté papriky, strouhaný sýr, 1 vejce na pomazání, tuk na vymazání plechu a mouka na vál

Z trochy vlažného mléka, cukru a droždí necháme vzejít kvásek. Přilijeme mléko, přidáme olej, kvásek, mouku a sůl. Zpracujeme těsto a necháme vykynout. Vykynuté těsto rozdělíme na 3 díly a na pomoučeném válu vyválíme tři placky, které pomažeme nádivkou. 

Pomazaný plát vždy svineme do rolády a ostrým nožem pokrájíme na plátky. Ty přendáme na vymazaný plech, lehce je ještě můžeme dlaní rozmáčknout. Necháme je ještě chvíli kynout, pak je potřeme rozšlehaným vejcem a posypeme strouhaným sýrem. Dáme do trouby vyhřáté na 180°C a upečeme dozlatova. Nejlépe chutnájí čerstvé k pivu či vínu. 

Pokud víte, že je nesníme ještě ten den, je dobré je dát do uzavíratelné misky - na druhý den jsou tvrdé. Když se tak stane, dáme je na chvíli do mikrovlnky a šneci jsou zase měkoučcí.

Nádivka: povolenou Heru vymícháme se solí, paprikou a utřeným česnekem.


Zdroj:



2 komentáře:

  1. Maťka, cesnak milujem, dávam ho všade kde môžem. Tieto slimáky zbožňujem.
    Kuki ku mne, aj ty tam máš niečo odo mňa :-)
    http://yummysweets-rikinka.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. mňam, takéto podobné robím a mám ich veľmi rada...
    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF