sobota 14. ledna 2012

Masovo-zeleninový nákyp

Nestihla jsem dcerku odhlásit z obědů ve školce, a tak mi milé paní kuchařky daly do jídlonosiče zeleninový nákyp s masem. Dcera ho nakonec nejedla, ale já jsem si dost pochutnala. Proto jsem pídila po internetu, jestli něco takového podobného někde není, ale bohužel, nebyla jsem úspěšná. Tak jsem dala dohromady dva recepty a bylo to. 

Manžel toto jídlo sice přijal dost vlažně (prostě je masový a ne zeleninový typ), ale dcera to snědla skoro celé a mě to chutnalo.


500 g mletého masa, 1 žemle, mléko, 2 vejce, pepř, sůl, trochu vývaru (stačilo 1 dl), 200 g květáku, 200 g mrkve, 150 g hrášku, sůl, olej na vymazání pekáče

Květák rozebereme na růžičky, mrkev na kolečka a dáme vařit do osolené vody. Až je zelenina poloměkká, přidáme hrášek a vaříme doměkka. Zeleninu vidličkou namačkáme a necháme zchladnout.

Maso promícháme se žemlí navlhčenou mlékem, přidáme žloutky, sůl, pepř a dobře našleháme se studeným vývarem. Přidáme tuhý sníh z bílků. Polovinu masové směsi dáme do vymazaného pekáče, na ni dáme rozmačkanou zeleninu, potom zakryjeme druhou polovinou masa. Dáme do předehřáté trouby. Jako příloha mohou být brambory nebo i bramborová kaše.

Zdroj:
Velká domácí kuchařka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tisk

Print Friendly and PDF